Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nemački kredit SFRJ nije i ne može biti isplata odštete žrtvama nacizma

Komentari (89) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 03 septembar 2017 18:04
Velik je to narod.
Nemci su velika nacija, koja se ponovo vratila na prvo mesto kao evropskja ekonomska velesila i u svetu drzi drugo ili trece mesto a 1945 godine bila totalno unistena i okupiranja, podeljena u okupacione zone.Ima nesto i u narodu, ima nesto u tim Nemcima a to je pamet k zato su predodredjeni da vladaju nad drugim narodima i nacijama u Evropi / Evropskoj uniji.Mozda ce neko reci nisu nuklerna sila, a mozda i to jesu, samo sto niko ne zna, ili isto mogu postati "preko noci" jer Nemac je toliko naucno napredan da je nemoguce da nije ovladao izradom nuklearnog oruzja, kada zna Sjevernokorejanac zna tim pre Nemac.
Preporuke:
10
67
2 nedelja, 03 septembar 2017 18:13
.
Nekada smo se borili protiv Nemaca a danas sanjamo da radimo u Nemackoj.
Preporuke:
22
24
3 nedelja, 03 septembar 2017 18:48
jadno, jadnije, najjadnije
Text koji kao ekonomsku strategiju vidi parazitiranje. Kad Srbiju kao naslednika jugoslavije pitaju za odstete nastale oruzjem i jedinicama jna ovas posla se ograde: Srbija nije bila u ratu. Cak ta Srbija nije u stanju realizovati svojim ljudima obecane ratne naknade. Nemac nije tako hinjav, itekako su placali za razliku od ovih sto svoje oficire rasteraju pred skupstinom kad traze zasluzene naknade. Ma gadi mi se pisat o ovoj parazitskoj filozofiji, fuj... stamota
Preporuke:
11
41
4 nedelja, 03 septembar 2017 19:38
Deda
Pročitao sam na jednom o predloženih linkova uz tekst, da je u Kraljevini Jugoslaviji bilo 500 hiljada Nemaca, od toga u Vojvodini / Srbiji 385 hiljada.Danas bi taj broj iznosio 2 miliona.Većina su bili imućni veleposednici a danas ih nema ni u Srbiji ni u Vojvodini a niti je zemlja njihova, već je srpska, tako da nije da se nismo naplatili reparirali smo se oduzetom zemljom i nekretninama.Drugi na prostoru gde su Nemci pokretali pet ofanziva nisu ništa dobili a niti su imali Nemaca da im oduzmu imovinu pa da se tom imovinom naplate.Ipak mi Srbi smo imali neku svoju reparaciju.
Preporuke:
13
53
5 nedelja, 03 septembar 2017 20:09
Deda
Zbog navedenog u prethodnom komentaru smatram da je bolje ne potezati pitanje reparacija, jer ako mi potegnemo potegnu će i Nemci pitanje Njemačke imovine u Vojvodini, a Nemci su danas ipak Evropska velesila, pa ako odemo na sudsku arbitražu, možemo i da izgubimo spor, tako da je pametnije ne "čačkati mečku".
Preporuke:
13
46
6 nedelja, 03 septembar 2017 21:06
penzioner Cviko
@ Deda,
Stalno pišem kako Srbija treba tražiti ratnu odštetu od Nemačke za drugi svetski rat i bombardovanje 1999g. Na žalost od svega toga za sada imamo NIŠTA, jer mi u strukturama vlasti nemamo ljude koji bi pokrenuli ovo pitanje. Kako se ponašaju ove sadašnje garniture iz pozicije i opozicije, Nemačkoj bi platili koliko god traže za nadoknadu troškova slanja njihove vojske na teritoriju Srbije ... Takvi su. Znači, moramo čekati nove ljude. Ratni zločini ne zastarevaju pa ni zahtevi za odštetu koji predstavljaju završnicu svakog rata. Što se tiče povratka Nemaca u Srbiju po osnovu vlasništva nad nekretninama tu nema šta da se raspravlja. Oni se ne mogu vratiti jer su u većini slučajeva umrli. Naslednici moraju da trpe posledice svojih predaka. Hteli su sve, izgubili su sve. Naslednici ne mogu da daju dovoljno čvrste garancije da se neće ponašati kao njihovi preci. A i naše je pravo da kao pobednici, odlučujemo kako će mo se ponašati prema poraženima.
Preporuke:
41
4
7 nedelja, 03 septembar 2017 21:18
Arčibald Rajs
Zanimljiv tekst koji je na ove stranice doveo botove koje do sada nismo viđali na NSPM. Da malo razbijemo mitove iz prethodnih komentara, prvi komentator koji se kao lik iz filma ''Ko to tamo peva'' divi Nemcima do imbecilnosti treba da se zapita koliko je uopšte pametna nacija koja pokrene dva svetska rata, uz to oba izgubi i dovede do razaranja Evrope i do milionskih žrtava kako na protivničkim tako i na svojoj strani. Opet se uzdižu i opet nešto prete Rusima, to su radili i 1914. i 1945. i znamo kako se to završilio, zato ludake ne treba pratiti u njihovoj samoubilačkoj misiji. Drugo, jasno se iz teksta vidi da nije bilo nikakve odštete koja je plaćena i tu dalje nema spora, nacistički ološ je došao ovamo da ubija i razara i to mora da plati. I na kraju, pominjanje vojvođanskih Švaba, pa autor tog komentara neka pogleda šta su Česi, Poljaci i Rusi uradili sa Nemcima u istočnoj Prusiji i na drugim mestima gde su bili većina, sve su ih raselili i naselili svoj narod a dobili su i odštetu.
Preporuke:
43
2
8 nedelja, 03 septembar 2017 22:06
brzi
@Deda
Sve ste, suštinsko veoma mudro, napisali u svoja dva komentara. Ja bi samo obartio pažnju na jedan juristički problem kojeg imate gotovo svi na teritoriju današnje Hrvatske, BiH i Srbije što se tiče vojnih reparacija. Hitlerova Nemačka je napala Kraljevinu Jugoslaviju ali je osim u delovima istočne Slovenije ( Štajerska i delovi Gorenjske) nije okupirala nego je stvorila marionetsko quizlinške države NDH i Nedićevu Srbiju, koje su bile de jure samostalne a de facto protektorati 3. reicha. A kao vojska sve vreme bili su na tlu Srbije prisutni bugari, čak i čuvena SS jedinica Prinz Eugen koja je bila stvorena večinom od vojvođanskih foksdojčera največi deo svog ratnog puta provodi na bosanskoj strani Drine i u Sremu i Slavoniji a sve te teritorije su u ono vreme bile teritorija NDH a ne Srbije. Vermacht kao oficielna vojna snaga posle završenih operacija bombadovanja i stvorenja Nedićevog režima gotovo više ne postoji na tlu Srbije.
Preporuke:
8
31
9 nedelja, 03 septembar 2017 22:18
..realno
Berlin, Beč, Budimpešta i dr. treba da plate Srbiji reparacije, od 1914. pa do sada. To treba da je prvi od srpskih uslova. Drugi je - povlačenje priznanja "Kosova"...
Preporuke:
34
1
10 nedelja, 03 septembar 2017 22:30
Kako.
Treba Arcibalde naplatiti odstetu, samo kako to izvesti kad Nemci ne daju ni centa za to a uz to pdmah postavljaju pitanje njemacke imovine u Vojvidini koja je nakon 1945 oduzeta.Treba, ali.kako nesto uzeti od jaceg od sebe ako jaci ne da, to je pravo pitanje.
Preporuke:
12
5
11 nedelja, 03 septembar 2017 22:57
DrJelaBisic
Zna se sta je nadoknada stete.Nije meni nadoknadjena steta tako sto je ucinjena steta nekom drugom,pa ono sto je njemu oteto dato nekom trecem,a meni-nista.Pregovori JBT sa Brantom jasno pokazuju'vestinu'tog idola,koga mnogi jos I danas slave I dozivljavaju kao velcinu.Njemu je trebao neko da primi radnike,i tako smanji nezapslenost,preko njihovih novcanih doznaka da injekciju domacem standardu koji je propadao,omoguci razne doprinose I tako oslobodi budzet.Nas,kojima je trebalo plaiti stetu-ko pita.Ionako bi nam komunisti to sve oduzeli,kao narodnim neprijateljima.
Preporuke:
17
8
12 nedelja, 03 septembar 2017 22:58
penzioner Cviko
@ brzi,
Zajedno sa "Dedom" prodajete nam "maslinke za banane". Zadržite to za sebe.
Preporuke:
21
7
13 ponedeljak, 04 septembar 2017 01:02
brzi
@penzioner Cviko
Zbrojite vrednost koja je bila oduzeta vojvođanskim i ostalim nemcima sa tla tadašnje Jugoslavije na jednoj strani i na drugu stran stavite prouzručenu štetu od strane Hitlerove Nemačke i dalje zbrojite i jednakim vatlom klasifikujte žrtve koliko je bilo poobijanih ljudi od strane legalinih nemačkih formacija ( wehrmacht, SS, gestapo) a koliko od strane partizana nemačkih civila( za koje se zna veoma tačna brojka( 200.000 ubijenih i 320.000 proteranih posle rata). I kada čete sve to staviti u račun ušutjet čete jer vrednost imovine prevazilazi vrednost urađene štete i brojka ubijenih od strane partizana prevazilazi brojku ubijenih od nemačke ruke. Inače največa kazna za nemačku je bilo proterivanje 20 miljona nemaca sa teritorija nekadašnje srednje i istočne Europe a njihova nepokretna imovina predata tim državama kao ratna odšteta. Na tome su insistirali vaša brača rusi jer su silom ili milom hteli da za sebe prisvoje Baltik ( nekadašnja Prusija).
Preporuke:
3
28
14 ponedeljak, 04 septembar 2017 02:24
Boba
Nemačka nikada nije prozvana da plati odštetu za TRI neizazvana napada na Srbiju u prošlom veku.
Zbog žrtava koje su naneli a ne ekonomske štete treba ih prozivati sve dok ne shvate da nikada neće imati mira dok se ne iskupe za zločine ne pojedinaca već svoje države.
Najbolji put za to bio bi da se kod nas prikupe podaci o svim žrtvama nemačke okupacije i bombardovanja i da se organizovano u ime tih žrtava grupno tuži nemačka država.
To nažalost nećemo dočekati sve dok se na čelu Srbije nalaze prodane duše kojima manipuliše i današnji nemački okupator. Da, okupator jer svaka država koja drži trupe na Kosovu je i dan danas okupator srpske zemlje i za to ih treba prozivati makar i 500 godina.
Varaju se oni koji misle da će se Nemcima umiliti ćutanjem, oni se nažalost nisu promenili već su se samo promenile okolnosti pa ne mogu da se ponašaju kao 1914, 1941 i 1999 ali to im ne smeta da sprovode najcrnji neokolonijalizam, ponižavanje pa i okupaciju Srbije.
Rešenje - promeniti naopaku vlast.
Preporuke:
25
1
15 ponedeljak, 04 septembar 2017 02:40
Boba
Rezime - Nemačku državu treba da udruženo tuže potomci svih žrtava a u ime onih porodica koje su zatrte treba da se jave udruženja koja se bave zaštitom interesa žrtava rata - koja treba formirati ako ne postoje.
Kako to organizovati je pitanje ali ne treba čekati da to organizuje vlast, niti će to biti skoro niti će ikada raditi u interesu žrtava jer oduvek rade samo u svom interesu.
Preporuke:
16
1
16 ponedeljak, 04 septembar 2017 07:02
@Veliki je to narod
Prvi put od industrijske revolucije nijedna evropska država se više ne nalazi među PRVIH PET INDUSTRIJSKIH VELESILA.Prema tome ni Nemačka se ne nalazi među tih prvih 5.
Sve evropske bivše kolonijalne velesile su izgubile utakmicu sa Rusijom, Kinom, Indijom.... državama u usponu koje se razvijaju na zdravoj osnovi, koristeći isključivo sopstvene prirodne i ljudske resurse a to znači BEZ PLjAČKE, bilo kolonijalne bilo ratne.
Ipak treba priznati da su Nemci bez premca u veštini samoreklamiranja.Narod koji ima bar pet ministara dokazanih plagijatora doktorskih teza,koji prodaje na milione automobila sa prevarantskim mehanizmima za merenje zagađenosti, čije najveće kompanije su glavni perači prljavog kapitala u poreskim rajevima, koji nikada nikome nije vratio dugove niti naknadio štetu nastalu usled njihove sulude ideje da su nad-ljudi pa malo malo vode ratove koje obavezno izgube - dakle taj narod je uspeo da stvori sliku o sebi kao sinonimu solidnosti.
Zaista su veliki i vešti - prevaranti.
Preporuke:
20
8
17 ponedeljak, 04 septembar 2017 07:10
Ujka Vasa
Uvek mi je zvučala neverovatno ideja da neko vrati dug tako što će pozajmiti novac svom poveriocu koji će mu taj novac vratiti.
Preporuke:
20
0
18 ponedeljak, 04 septembar 2017 09:46
pak
Problem odštete Nemčake za Prvi svetski rat je još veći. Nemačka se prema Jangovom planu reparacije iz 1929 obavezala da ispalti Srbiji preko $10 milijardi u današnjoj vrednosti. Posle pada nacizma, kada je isplata bila suspsendovana, dakle Kraljevina nije dobila ništa, Zapadna Nemačka se 1953 obavezala da će ipslatiti reparacija za Prvi svetski rat kada se obe Nemačke ujedine. To se desilo 1990 ali Srbija pare nije videla za razliku od drugih.
http://abcnews.go.com/International/germany-makes-final-reparation-payments-world-war/story?id=11755920

Germany suspended annual payments in 1931 during the global financial crisis and Adolf Hitler unsurprisingly declined to resume them when he came to power in 1933.

But in 1953, West Germany agreed at an international conference in London to service its international bond obligations from before World War II.
After the Berlin Wall fell and West and East Germany united in 1990, the country dutifully paid that interest off
Preporuke:
18
0
19 ponedeljak, 04 septembar 2017 10:15
penzioner Cviko
@brzi,
Hvala na "predlogu", no ja nisam trgovac sa mrtvim dušama a ni rat koji je Nemačka izazvala nije fudbalska utakmica da se razmišlja tako kako vi pišete. Treba da vas je sramota. Cilj ratne odštete jeste odvraćanje od neke buduće agresije. Na žalost agresija se ponovila nemačkim učešćem u bombardovanju Srbije 1999g. Posle ovog nameće se zaključak da Nemačkoj ne treba verovati čak i kad nam se smeši. Neki kažu da je Staljin rekao, ako Nemačka krene i treći put u rat na pravoslavlje, treba je satrati. (Jedan broj nemačkih oficira danas, bori se protiv rata sa Rusijom jer su svesni posledica). Sadašnja situacija vodi u tom pravcu. Ako se to desi, vi rođen kao Slovenac, koji je kasnije utvrdio da je po poreklu Nemac, nećete moći da iskazujete svoju muku što niste superiorni. Putin je rekao: "nema rata na ruskoj zemlji". Sve će se rešiti raketama... Ako se ovo desi onda mi nećemo imati mogućnost da naplatimo ratnu štetu. Zato je dobro da plate štetu dok su još čitavi.
Preporuke:
20
2
20 ponedeljak, 04 septembar 2017 11:27
brzi
@penzioner Cviko
NIsam slovenac nego samo trenutačno živim u Sloveniji. Hitler, i pre svega njegova politička pardigma, je bio veliko zlo ali največe za nemački narod koji je i radi te promašene političke paradigme i najviše strado na kraju. Nema tu nikakve utakmice samo gole činjenice. Mrtvi su mrtvi ali je razlika u tome koliko je ko uradio mrtvih, pre svega među civilima. I o tome sam pisao. Spominjete KiM a zaboravljate da je bilo u tadašnjoj koaliciji 29 država koje su aktivno učestvovale i takođe zaboravljate činjenicu da vaše tadašnje političko i vojno rukovodstvo nije bilo u stanju da kontrolisano reši pitanje KiM dok je zapad reagovao na osnovici iskustva iz Hrvatske i BiH kde ste u 91. i 92. godini baš vi srbi proizveli milijon izbeglica koje su sve završile na trošku zapada i zapad ponovnog ovakvog troška jednostavno nije htio i zato je tako brzo došlo do odluke da se ide ratnu pacifizaciju tadašnje SRJ
Preporuke:
3
24
21 ponedeljak, 04 septembar 2017 11:47
El_Komandate
@Brѕi
Ne može se odšteta preračunavati prostim sabiranjem i oduzimanjem brojki, iz jednostavnog razloga što u finansijski obračun mora da uđe i faktor krivice aktera. A krivica je apsolutno na nemačkoj strani.
Preporuke:
20
1
22 ponedeljak, 04 septembar 2017 11:57
penzioner Cviko
@brzi,
Znam da niste slovenac a ni Slovenac. Pre par godina, u jednom svom komentaru, napisali ste da "imate pravo da učite svoj maternji jezik: NEMAČKI. Ako ste vi ovo zaboravili ja nisam. I vaš odnos prema Nemačkoj izražen kroz vaše komentare ovo potvrđuje. Verujem da je strašno živeti sa jednim saznanjem a kasnije doći do drugog, verovatno pravog saznanja o svom indetitetu. Kod nas se kaže "gori poturica od Turčina" a još je gori kad shvati da nije poturica već Turčin. Vaši komentari vaistinu zaslužuju minuse (do poentiranja inače ne držim) jer uvek izbegavate konkretne odgovore na komentar na koji odgovarate.
Preporuke:
23
0
23 ponedeljak, 04 septembar 2017 11:57
„Panter“ @ Veliki je to narod
Nije isključeno da Nemačka ponovo zauzme neko bolje mesto na listi najrazvijenijih zemalja sveta. Evo kako. Od 2014. godine članice Evropske unije uračunavaju u svoj nacionalni bruto proizvod i dohodak stvoren prostitucijom i trgovinom droge. U Velikoj Britaniji prostitucija i droga su 2013. iznosile 0,5% stvorenog bogatstva, odnosno doprinele su sa 11 milijardi dolara povećanju BNP-a. U Španiji taj doprinos iznosi 0,85% od BNP-a ili nešto preko 9 milijardi evra.
Podaci za sve zemlje EU se mogu naći u Evrostatu gde je dato i obrazloženje za uključivanje ovih „delatnosti kao faktora ekonomskog rasta“. Po Evrostatu, radi se o komercijalnim transakcijama na koje učesnici transakcije dobrovoljno pristaju.

Za Nemačku nemam podatke, ali cifre koje se odnose na Britaniju možete proveriti na http://www.lemonde.fr/europe/article/2014/09/30/au-royaume-uni-la-drogue-et-la-prostitution-ont-contribue-au-pib-pour-11-milliards-d-euros_4498153_3214.html#OVepwIDbFFB8VD
Preporuke:
11
5
24 ponedeljak, 04 septembar 2017 12:26
šmrlj
Nacistička Nemačka ( a pre njih, od 1914.g) i nemačko carstvo su počinili ogromne štete, nešto sami nešto preko svojih saveznika. Suštinski, pretežno u Evropi su hteli nasilno da nametnu svoju volju. A pošto nisu platili ratne odštete, nastavljaju svoju naopaku praksu, na drugi način. Bogateći se kroz lukavo skovane (dvojne) standarde dok siromašni, kojima su takvi uslovi teret i dalje siromaše. To je jedan on najvećih problema Evrope, u kojoj je nemačka dominacija i hegemonija i u sadašnjosti sve izraženija. A dug je `đavolu drug`...
Preporuke:
15
1
25 ponedeljak, 04 septembar 2017 12:50
Velik je to narod.
Svi ovi koji nastoje da potcene ekonomsku moc Nemacke i njen ekonomski uspon nakon totalne destrukcije ,1945 godine neka samo pogledaju istini u oci koliko Srba bukvalno bezi u Nemacku da u Nemackoj zaraduje svoj hleb koni ne moze zaraditi u Republici Srbiji i Republici Srpskoj.Maskar nekad treba biti posten i priznati da su ljudfi pametni kad mogu imati toliku zaposlenost a dok kod nas sve propada od privtede.
Preporuke:
7
21
26 ponedeljak, 04 septembar 2017 13:21
brzi
@El_Komandate
Absolutno jasno je iz kronologije događaja da je u primeru Kraljevine Jugoslavije Nemačka prva počela sa ratnim operacijama a ko je suštinsko kriv za taj rat saznat če se tek tada kada če biti otvoreni svi arhivi sa dokumentima koji se vežu na razdoblje pre početka ratnog sudara a to če biti urađeno najkasnije do 2041. godine i tada če biti jasno koji su sve akteri učestvovali u u pozadini svih događaja, i onih koji su poznati i onih koji če biti razotkriveni tek sa otvaranjem arhivske građe onog vremena. To je i jedan od razloga zašto se baš Srbija najviše protivi otvaranju arhiva bivših država zvanih Jugosalvija, i kraljevine i republike jer bi dokumenti iz arhive demantovali mnoge bajke koje su bile saopštene narodu u tim državama i sve do današnjice. Radi tog razloga je i novodobna istorija te teritorije šuplja i izbušena ko švajcarski sir a takvo stanje najviše odgovara manipulatorskim političarima.
Preporuke:
6
21
27 ponedeljak, 04 septembar 2017 13:43
brzi
@penzioner Cviko
Ja vam na vaša pitanja odgovaram što je najeksaktnije moguče. Napisao sam več mnogo puta svoje menje o Hitleru i ponoviču još jednom ali ovaj put u još poludnijem obliku bez metafori. Hitlerov režim je najbolji primer što se dogodi kad dođe na vlast lumpen proletarac što Hitler i njegova kamarila jesu bili. A sve je počelo pre daleko pre prvog rata, na prelazku iz 19. u 20. stoleče kada tadašnja Nemačka postaje prve industriske sile bez nekih ozbiljnih kolonija. Ta činjenica s enije sviđala nit englezime i francuzima na zapadu ni rusima na istoku a sve te tri države su kolonjalne imperije, u večem ili manjem obimu još do današnjice. Tu su u ovo priču upetljli i vas, najprije sa ubistvom Obrenovića da spreče vaše povezivanje sa germanima i kasnije da spreče širenja germanskog uticaja u prostor bliskog istoka i arapskog poluostrva. Onda dođe prvi rat koji nije ništa drugo nego rat između vlastnika sirovina i vlastnika tehnologija.
nastavak
Preporuke:
5
18
28 ponedeljak, 04 septembar 2017 13:57
brzi
@penzioner Cviko
Prvi rat dobijaju vlastnici sirtovina a poraženi su vlastnici tehnologija. I tu dođe do ključne tačke zašto se dogodio Hitler a ta tačka jesu Verseiske mirovna konferencija i ratne rapracije poraženoj strani koje su bile nepravedne pre svega iz dve tačke. prva jeste ta da se prvi rat vodio gotovo samo i izključivo u pograničnim teritorijama zaračenih strana i drugo da u prvom ratu za razliku od drugog nije bilo masovnih pogibija civilnog stanovništva jer nije bilo velikih okupacija protiničkih teritorija. I največa greška tadašnje nemačke političke elite je bila da je prihvatila sve uslove veseiske konferencije zajedno sa reparacijama. I to je bila inicialna kapsla za stvaranje Hitlera kao političke ličnosti, poverovali su mu i industrialci jer su izgubili poverenje u političare koji su Nemačku vodili za vreme prvog rata.
nastavak2
Preporuke:
2
16
29 ponedeljak, 04 septembar 2017 14:08
brzi
@penzioner Cviko
nastavak2
HItlerova politika se u jednoj rečenici svodila na odmazdi svim onima koji su na takav ili onakav način učestvovali u pravljenju zaključka mirovne konferencije posle prvog rata. Da hitlerova politika nije bila baš osamljena ukazuje sledeči podatak da sličnu politiku kao Hitler u ono vreme vode sve velike države tadašnje Europe; Francova Španija, Mussolinijeva Italia i malo kasnije Petenova Francuska koja se de jure klasifikuje kao quizlinška tvorevina ali de facto je postojala mnogo pre je uopšte de jure osnivana. I da su imali malo više taktnosti u početku drugog rata postoji velika verovatnoča da danas ne bi postojale nit Velika Britanija nit Rusija ali to je več ono "bilo bi kad bi bilo". A druga velika greška Hitlera je bila da je ratovao ne sa državama i njihovim rukovodstvima nego sa celokupnim narodima što ga je na kraju dovelo do poraza.
nastavak3
Preporuke:
2
16
30 ponedeljak, 04 septembar 2017 14:17
brzi
@penzioner Cviko
nastavak3
U jednom komentaru ste spominjali šta misli jedan dio vojnih generala o nekoj stvari. Kolega komentator, genrali nemaju šta da misle šta ima da se radi nego smao i izključivo kako na najjednostavniji i najefikasniji način realizovati doblejna naređenja od strane državnog rukovodstva čiji organ u sustavu jesu kao vojska države. I isto važi za sve organe u sustavu države, njihovo nije da misle što uraditi nego kako relaizovati od države( državnog rukovodstva) dato naređenje.
Preporuke:
2
15
31 ponedeljak, 04 septembar 2017 14:27
DrJelaBisic
Nisu nama krivi ni Nemci,ni Nemacka,ni Folksdojceri-niko.Mi smo sami krivi.Ni jedna diskusija ne mze na NSPM da prodje a da veliki broj komentatora ne mkuje u zvezde JBT I komuniste.Ko nam je onda kriv?
Preporuke:
4
9
32 ponedeljak, 04 septembar 2017 15:24
@brzi
Starog kera novim trikovima učit ne ide. Tako je i sa penzionerima, oni čitaju stvari ne da se razuvere već traže štivo koje će potvrditi njihovo mišljenje. Tako da i Cviko pouzdanijim smatra usmena predanja Filipa Višnjića nego očigledne fakte.
PS
Gore je navedena narodna mudrost, bez namere da se neko uvredi.
Preporuke:
3
17
33 ponedeljak, 04 septembar 2017 15:44
Radoholičar
Ma nama srbima su uvek krivi drugi čas Vatikan,čas hrvati, čas slovenci,čas nemci
čas albanci,muslimani a svi bi srbi vodili politiku i ako ništa drugo u miliciju ali radit ne bi.
Zato je i izreka našeg bivšeg vođe " Ako ne umemo da radimo umemo da se tučemo" imala toliko echa u okolini.
Preporuke:
4
20
34 ponedeljak, 04 septembar 2017 15:46
ZEMUNAC
TREBA biti pragmatican i direktan,a ne samo filozofirati nad vec prolivenim mlekom!GRCI isto traze,pa NISTA!MOZDA je bolji put,da MALOBROJNIJI ROMI,koji nikada nisu obesteceni za direktan genocid,traze pravo na azil u Nemackoj,ili bar privremeni rad,jer je njihova situacije u Srbiji dosta teza i od drugih gradjana!A MNOGI su i sa KOSOVA,proterani!A ako ih nece,neka razviju projekte u Srbiji,bar stambene i otvore neke radionice,CAK I OZIVE neka napustena sela nemackim novcem!A za ROME NEMA NI FILMA "PIJANIST",niti JEVREJSKOG lobija da ih bilo ko sazaljeva!NO da traze,bar ROMI,neki novac,bilo bi realnije,JER JE TO MEDIJSKI ATRAKTIVNA tema,ali uz pomoc Vlade Srbije!KO NEMCE moze da natera da plate,ako ne dignu ROMI veliku buku,kao i Jevreji!A izgubili su i folksdojceri imanja u Vojvodini,nije to mala odsteta!No tu se moze malo da vodi dobra medijska propaganda,a i trazi da prime na,odredjeno vreme i nase kvalifikovane radnike!
Preporuke:
3
11
35 ponedeljak, 04 septembar 2017 15:49
DrJelaBisic
Komunisticko lakomisleno gledanje na kredite uvrezilo se kod nas.Citam o coveku/a sigurno ih ima vise/koji se zali da je uzeo,a sad ne moze da vraca potrosacki kredit/najbesmislenija vrsta kredia/a dao je hipoteku na stan,i sada mu uzimaju stan.Naravno.Brate,ko je potpisao hipoteku?/i zasto,to posebno/Komunci su tako celu drzavu stavili pod hipoteku/I sad nam doaze izvrsioci/za potrosacki,koji smo mi u zdravlje spiskali.I sada ja slusam na NSPM hvalospeve o lepom zivotu u titoizmu,besplatnom zdrvsrvu I skolstvu.
Preporuke:
5
6
36 ponedeljak, 04 septembar 2017 16:01
@Veliki je to narod
Imate pravo treba istini pogledati u oči. Zato pogledajte NEMAČKI nedeljnik "Špigl" br.30/2017 koji otkriva skandalozne prevare koje su zajednički (tajno) dogovorili i primenjivali njihovi vodeći proizvođači automobila - Dajmler, BMV, Audi, Porše i Folksvagen u vezi ugradnje delova za prečišćavanje vazduha. Javno su izigravali konkurenciju u stilu - neka bolji pobeđuje radi dobrobiti potrošača - a tajno su se dogovarali o prevarama tih potrošača. I tu nije kraj. Javno su izigravali tržišnu utakmicu što znači takmičare kojima država ne pomaže - mada je nemačka vlada bila upoznata sa tih dogovorima, dakle saučesnik u prevarama, i odobrila ih sa sledećim obrazloženjem:
Bez tih prevara nemački automobili bili bi znatno skuplji, manje bi se izvozili a to bi ugrozilo ZAPOSLENOST jer automobilska industrija zapošljava blizu 900.000 ljudi.

Konačno, zapitajte se gde bi bila njihova industrija da su ih 10 godina, kao nas, držali odsečene od sveta 90-ih godina u vreme najvećih tehnoloških inovacija.
Preporuke:
17
4
37 ponedeljak, 04 septembar 2017 16:23
@drJela Bisic
Hrabar, snažan, usamljen, nepoverljiv, predator, tih, opasan, munjevit, oprezan, porodičan, odan, osvajač, napadač, dosledan, slobodan, divlji i lep...to je vuk, mitski predak srpskog naroda. Ili, drukčije rečeno, vuk je totem životinja Srba kao što je medved totem Rusa.

U tim svojstvima vuka počiva objašnjenje istinskog uzroka omraze koju Srbi izazivaju kod onih što zavide tuđem slobodoljublju i plemenitosti, jer ih ne poseduju. Zato se decenijama trude da nas promene a pošto je to nemoguće, jer vuk dlaku menja a ćud nikako, onda će sve učiniti da nas unište. U tome će verovatno uspeti i u skladu sa svojim pacovskim kriterijumima trijumfovati. Konačno, poznato je da su pacovi neuništivi.
Preporuke:
6
11
38 ponedeljak, 04 septembar 2017 18:11
.
Kad sledeci put Rusi postave rusku zaatavu na njemacki rajhstag, naplatit cemo se, tako sto cemo demo tireati njemacke fabrike i vozovima i kamionima prevesti nama a uzet cemo i njedmacke naucnike da sluze nasim privrednim nastojanjima da postanemo Njemacka
Preporuke:
3
9
39 ponedeljak, 04 septembar 2017 18:14
Tzzzz
Ako ponovo Nemac krene da germanizuje po Evropi ne treba s ni suprostavljati kad ionako nakon nekoliko desetaka godina nakon rata protiv Nemaca svi zalimo sto nismo napredni ko Nemci / Germani.
Preporuke:
3
18
40 ponedeljak, 04 septembar 2017 18:57
»Boško« ░
DrJelaBisic
Nisu nama krivi ni Nemci,ni Nemacka,ni Folksdojceri-niko.Mi smo sami krivi.Ni jedna diskusija ne mze na NSPM da prodje a da veliki broj komentatora ne mkuje u zvezde JBT I komuniste.Ko nam je onda kriv?


A ko glasa za Vučića i Dačića "titove pionire" nego degenerici ispranog mozga tokom komunističke okupacije, koji su "genetski" preneli svoju degenerisanost na potomke, da je najisplativije izdvati i rasprodavata Srpski narod.

Narod se toliko degenerisao da mu je intelektualni nivo ispod obične kokoške, koje su došle da kokodaču zbog "ukradenih penzija" (koje su ustvari oni ukrali uništivši privredu i državu)
Preporuke:
9
3
41 ponedeljak, 04 septembar 2017 20:19
brzi
@@drJela Bisic
Daleko ste vi od vukova. Vukovi sve rade u kardelu a vi ste poznati po tome da najviše volite da solirate i nosite svoju glavu na rudu za tuđe interese. Da ste stvarno vukovi več odavno bi bili u kardelu europskih naroda a radi vašeg ponašanja još danas ni sami ne znate tačno dali ste europski, aziski ili bliskoistočni narod. Hteli bi da sedite na više stolica odjednom a poznato je pravilo da se može sigurno sedeti samo na jednoj stolici odjednom.
Preporuke:
5
21
42 ponedeljak, 04 septembar 2017 22:31
Arčibald Rajs
Za dr Jelu

Sve što kažete jeste tako, ali zar mislite sa većinom hrvata, sa jezuitima, katoličkim fanaticima, proustaškim neonacistima raspravljate o čojstvu i junaštvu, sa onima koji su poput hijena, spremni samo da strvinare i kupe mrvice iza svojih gospodara, sa takvima ovde pričati o čojstvu i junaštvu i osobinama vukova je kao da čoveku koji je od rođenja slep objašnjavate boje. Oni i svi jezuiti su navikli na lukavost, pokvarenost i sve ono što su osobine nečastivog, zato i ne čudi podrška Vatikana pokoljima žene i dece u satanističkim orgijama koje su vršile ustaše. Pesma ''Sinu tisućljetne kulture'' od Dučića objašnjava do detalja taj degenerisani zločinački ološ robovkog mentaliteta.
Preporuke:
15
3
43 utorak, 05 septembar 2017 12:50
Radgost
14:27
DrJelaBisic
Nisu nama krivi ni Nemci,ni Nemacka,ni Folksdojceri-niko.
-
More jesu krivi; i teško može da se izmeri.
Jeste,podstrekavali ih angloamerikanci no to ne umanjuje njihovu krivicu.

Šta je u Velikom ratu "tražilo" oko 300000 nemačkih vojnika u Srbiji; osim što klali i palili? Pola Afrike zauzeli sa desetak hiljada vojnika; sa 2-3 razarača zauzeli skoro ceo Pacifik i pola Južne Amerike - a na Srbiju poslali 300000 vojnika!

U Drugom ratu Nemci napali Srbiju sa oko 200000 vojnika i njihovih saveznika stotinak hiljada! Klali,palili i rušili. I uveli odmazdu za stanovništvo-jedinoj oblasti na svetu.
Severnu Afriku i Levant pokrivali sa 20000 hiljada vojnika.(čudno izgleda da nisu unajmili svoje brodove da iz Denkerka 1940. prevezu britanske i francuske vojnike-kobajagi neprijatelje)

Od 1990-2000. godine neposredno napadali Srbiju:Oružano,trgovinski,propagandno...
U 20. veku Nemci 30ak godina oružjem nasrtali na Srbiju da bi ju ostalih 70ak nesmetano pljačkali.
Preporuke:
18
4
44 utorak, 05 septembar 2017 16:55
brzi
@Radgost

Tih vaših 300.000 vojnika je prošlo Srbiju ali nije ostalo u Srbiji nego su nastavili put dalje prema Grčkoj i bliskom istoku. Pogledajte si ratne dnevnike imate jih javno objavljene kod vas su bili glavna vojna sila za vreme okupacije i Nedićeve quizlinške tvorevine bugarski a ne nemački vojnici.Radi prolaza nemačke vojske prema Bliskom istoku i Grčkoj bio je i sklopljen ugovor o pristupanju Kraljevine Jugoslavije trojnom paktu 25. marta 1941 kojeg se vlada nije držala i radi čega je i došlo do bombadovanja i okupacije Kraljevine Jugoslavije jer jednostavno nemačka ratna mašinerija upučena na bliski istok nije mogla da čeka kada če se u Beogradu vlast ublagovoljiti i izpoštovati podpisan ugovor o međusobnoj suradnji. Kršenje tog ugovora ste vi debelo napaltili sa svojom krvlju, ne samo u Srbiji nego i banovini Hrvatskoj u koju su bili upučeni ustaše baš radi odmazde nad vama radi kršenja tog, za Nemačku, važnog ugovora.
Preporuke:
3
16
45 utorak, 05 septembar 2017 17:43
DrJelaBisic za Radgosta
Nije problem u Nemcma,nisu oni samo nas mapali.Probem je sto mi,i dan danas,slavimo komuniste,svoje grobare I upropastitelje,na celu sa JBT,kao ekonomskE genIje,koji sU stvorili sistem,jedinstven u svetu,i pod cijom smo vlascu uzivali ugled svetske velesile.Kakva Rusija/tada SSSR/I kakva Amerika.Tito je bio nenadmasan.A oni su nas jeftino,majjefrinije prodavai/poklanjali.Za to smo krvi,jer sa takvim pogledom mozemo samo sve nize/ako je moguce/da padamo.
Preporuke:
4
11
46 utorak, 05 septembar 2017 18:00
NS
Ovo su objavile novosti na linku: http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.119.html:280154-Zivi-bedem-u-Banatu

"Posle višegodišnjeg natezanja oko rešavanja, s jedne strane, oduzete imovine, a sa druge, ratne odštete, Vili Brant i Josip Broz Tito postigli su na Brionima 1973. godine sporazum poznat kao "Brionska formula'' na osnovu kojeg je Nemačka odobrila Jugoslaviji pomoć u kapitalu vrednu 700 miliona maraka. To je utrošeno za izgradnju NE "Krško'' i drugih fabrika.
Taj sporazum je Skupština SFRJ ratifikovala 26. decembra 1974. godine. Njegova suština, međutim, bliže je određena u takozvanom edmemoaru, u kome stoji da nijedna strana posle potpisivanja nema pravo na bilo kakva dalja potraživanja i da on u stvari predstavlja ugovor o poravnanju, a ne o finansijskoj podršci, kao i da se njime Nemačka odrekla svih potraživanja na ime imovine nemačkih državljana, a Jugoslavije ratne odštete u ime svih pojedinaca koji su robovali i bili ratni zarobljenici u nacističkim logorima.
Preporuke:
3
13
47 utorak, 05 septembar 2017 18:04
NS
U prevodu: SFRJ i SR Nemačka su potpisale sporazum o poravnanju. Svako sa 2 grama mozga zna šta to znači.

Prema tome, ceo članak nema veze sa životom. Autor je očito prilično zlonameran i pravi se lud, jer ako je potrošio više od 5 minuta svog života na istraživanje ove teme, morao je doći do ove informacije (meni je trebalo 10 sekundi).

Ova informacija je objavljivana i u drugim medijima, ali je feljton Novosti najsvežiji.
Preporuke:
4
16
48 utorak, 05 septembar 2017 18:33
Radgost
utorak, 05 septembar 2017 16:55
brzi

Vidi,razdvojio sam Veliki i Drugi rat, da bude jasno.
No,neki, bez obzira na napisano lupaju o krivici Srbije.
I uprkos javno razglašenoj objavi Nemaca o svom pohodu da otmu tuđi životni prostor!

Dakle, u Velikom/Prvom ratu Nemac Makenzen predvodio napad oko 300000 Nemaca 1915. Prethodne 1914. Slovenac Potjorek napao Srbiju sa oko 300000 austrojugoslavena (zarobljene Čehe i Slovence Srbijanci unajmljivali da im cepaju drva i čuvaju polja).
Drugi rat... Jugoslavija nije poništila sporazum sa Nemačkom! Tako da nije bilo povoda ni razloga za napad na Jugoslaviju. I drugo: Za 10 dana(27mar-06apr) nije moguće da Nemačka vojska napravi ratne planove za napad na Jugoslaviju.Izrada planova započela pre odluke Hitlera u decembru 1940. za napad na SSSR. Dalje,Nemci su sa oko 100000 vojnika stalno prisutnih u Srbiji, nadzirali pljačku žitarica, duvana, zlata,srebra,bakra...
Preporuke:
14
0
49 utorak, 05 septembar 2017 22:26
brzi
@Radgost

Ratni dnevnici, koji su objavljeni i dostupni i preko interneta, govoriju drugačije. Od pada Užičke republike nadalje na tlu Srbije gotovo da nema nemačkih jedinica sa ratnim nalogama. Na tlu Srbije ste celu 42. i 43. bili "pacifikovani" ( nema borbi, nema odpora). Ali je nešto drugo istina da je Srbija i posebice Beograd bio od stran nemaca korišten kao odmaralište za jedinice koje su se premeštale sa jednog na drugo bojište. Ali te jedinice nisu ratovale po Srbiji nego se odmarale i trošile novac na svakakve provode. Ako uzimaš u zbroj i te jedinice onda možeš da dođeš do brojka koje si navodio. Ali u tom slučaju skuvao si "ciganski gulaž" jer si pomešao sve i svašta zajedno.
Takođe kad spominješ pripremu napada te jedinece koje su vas napale bile su spremne za napadačke akcije jer su bile upučene u Grčku koja nije baš "dobrovoljno" primila nemačkih trupa a Jugoslavija se našla samo kao probna vežba na putu za Grčku.
Preporuke:
2
15
50 utorak, 05 septembar 2017 22:34
Deda
NS znači ja sam ispravno procenio da je najbolje ne čačkati mečku, posebno jer su Nemci moćniji i jači u svakom pogledu, sa više saveznika te svako čačkanje mečke može potegnuti i pitanje kompenzacija za oduzetu imovinu i državljanska prava Folksdojčera 1943 odlukama AVNOJ-A i 1945 zakonom o oduzimanju prava i imovine istim.Ne pišem ja što držim stranu Nemaca već što čačkanje mečke može doneti mnogo više štete Srbima nego koristi.
Preporuke:
4
15
51 utorak, 05 septembar 2017 22:45
Deda
Posebno su opasne ove tendencije rehabilituje saradnika okupatora jer po istoj matrici pozivajući se na totalitarni komunistički sistem koji je donosio odluku naprimer za Nedića, Mihailovića, Stepinca, tako i Nemci potomci mogu tražiti isto i za svoje koji su bez suda oterani, oduzeta im državljanska i građanska prava, imovina.Opasne su ove naknadne sudske rehabilitacije, jer što za sebe danas traže Srbi potomci saradnika okupatora sutra mogu isto zahtevati i potomci Folksdojčera iz Jugoslavije.
Preporuke:
5
16
52 utorak, 05 septembar 2017 23:04
.
NS da li vam je poznato da je navedeni sporazum o poravnanju Brandt - Tito ratifikovao i njemacki parlament (Bundestag), ako nije sporazum je nevazeci.
Preporuke:
5
1
53 utorak, 05 septembar 2017 23:59
Radgost
22:26
brzi
@Radgost
Na tlu Srbije ste celu 42. i 43. bili "pacifikovani"
-
Jeste.Umirila Srbiju odmazda 100 Srba za 1 Nemca. Nezabeleženo u Evropi i u svetu. Ali ta smirena Srbija pod Nedićem primila pedesetak hiljada Slovenaca koje proterali Nemci iz dela (današnje Slovenije) levo od reke Save; tada sastavnog dela Trećeg Rajha.
(kako je prošao taj deo Nemačke u mirovnom sporazumu za Drugi rat?)
Možda Srbija dobije i tu oblast kao deo ratne odštete.
(Nedićeva Srbija pored okupatora Nemaca,Mađara i Bugara izdržavala i nekoliko stotina hiljada izbeglica i proteranih iz međunarodno priznate NDH i dela Nemačke-današnje Slovenije!
Preporuke:
13
0
54 sreda, 06 septembar 2017 06:54
@DrJela Bisic (1)
Vaši komentari su primer onoga što se u retorici naziva pars pro toto.
A celina koju prenebregavate je sledeća:

1. Protivno Versajskom sporazumu SAD između dva rata naoružava Hitlera u čemu učestvuju i neke zemlje Zapadne Evrope, a one koje ne učestvuju tolerišu naoružavanje nacista (i kršenje Versajskog sporazuma) jer ceo Zapad najveću opasnost vidi u SSSR-u i u komunizmu pa očekuje da će se Hitler obračunati sa Sovjetima.

2. Krajem 30-ih Hitler pokazuje pravo lice ali Zapad misli da će potpisivanjem Minhenskog sporazuma koji znači faktičku izdaju Čehoslovačke spasti svoju kožu i izbeći rat. Kao što znamo Nemačka je ipak napala i Britaniju i Francusku što je lucidni Čerčil prokomentarisao sledećim rečima - izgubili smo čast ali smo ipak izgubili i mir.
Preporuke:
9
1
55 sreda, 06 septembar 2017 06:58
@dr Jela Bisic (2)
3. I pored činjenice da je cela Z.Evropa naci-fašistička (Nemačka, Italija, Španija, Portugalija, Petenova Francuska, Hrvatska, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Albanija...) i da učestvuje u ratu na strani Hitlera, posle Staljingrada je jasno da će Rusi biti pobednici.Britanci onda počinju nagodbe sa Rusima kako bi sprečili da čitava Evropa (osim njihovog ostrvceta) postane ruska interesna zona. U toj nagodbi sa Rusima ostavili su Dražu na cedilu i omogućili dolazak komunista, naših grobara, na vlast.

4.Odmah posle rata u Srbiji počinje zatiranje građanske klase. Na desetine hiljada ljudi je likvidirano bez optužnica i suđenja i pokopano po pasjim grobljima ali predstavnici svetskih velesila, počev od kraljice Elizabete do Kenedija se odnose sa najvećim uvažavanjem prema „maršalu“ Titu ukazujući mu najveće počasti prilikom njegovih poseta njihovim „demokratskim, anti-komunističkim“ zemljama. M.Tačer samo što nije plakala na Titovoj sahrani.
Ima li kraja ljudskom licemerju - i ljudskoj gluposti?
Preporuke:
9
0
56 sreda, 06 septembar 2017 11:15
DrJelaBisic izvinjenje
Komentar-odgovor na @DrJelaBisic 1 I 2 poslala sam greskom medju komentare uz clanak'Mitropolit Hrizostomos...'u Hronici,str 4.Oprostite.
Preporuke:
0
3
57 sreda, 06 septembar 2017 12:06
brzi
@Radgost

Nije 50.000 nego nešto manje od 8.000 proteranih iz Slovenije u Srbiju. Podatak je tačan jer su svi ti ljudi posle osamostaljenje zajedno sa logorašima u radnim logorima tražili i dobili od Nemačke putem civilne parnice Udruženja logoraša i prognanika Slovenije finasisku odštetu o obliku mesečnih renti do kraja života ( jer se radi o ljudima starije dobi). Potražite informacije na internetu, stvar je javno dostupna.
Takođe kad pričate o odmazdi 100 za jednog ubijenog i 50 za jednog ranjenog nije potpuno tačna. Odluka je bila primljena radi masakra nad nemačkom jedinicom koja uopšte nije bila ratna nego pozadinska u ranom letu 1941. godine a ova odluka bila je maknuta več krajme oktobra iste 1941. godine od nemačke strane. Tako da je ta odluka važila sve ukupno nekih 4-5 meseci kada je bila izvedena odmazda u Kragujevcu kde je bilo na osnovici te odluke ubijeno 2400 lica od strane nemaca dok je ostatak ubijen od domačih quizlinga.
Preporuke:
2
13
58 sreda, 06 septembar 2017 14:08
Radgost
brzi
Holm Zundhaussen --Geschichte Serbiens 19-21 Jahrhzndert
s356 "Naredbom firera br 31a od 16sep41 zapovednik Vermahta za jugoistok feldmaršal Vilhelm List ovlašćen je da ustanički pokret u jugoistočnom prostoru skrši svim sredstvima i da najoštrijim merama ponovo uspostavi red.Sa Francom Bemeom kao komandujućim generalom u Srbiji,na teren je upućen izvršilac koji je obećao da će nastupitisa najvećom žestinom.Istog dana general-feldmaršal Kajtel,kao šef vrhovne komande Vermahta,izdao je odredbu Kaznenu br.888 da se za jednog iz zasede ubijenog nemačkog vojnika ubije 100 civila. Kaznena odredba nikada nije povučena
Herman Nojbaher civilni upravnik za Jugoistočnu Evropu, na svoju ruku, krajem 1943. odložio streljnje 1800 talaca civila u Srbiji; kad su partizani ubili 36 pripadnika Srpske straže(Srba) koji obezbeđivali nemački konvoj(po kvoti 50:1).
(ovaj osvrt nije tebi namenjen, nego Srbima koji veruju divljim i zlim-po opisu kardinala Tiserana, Hrvatima i Slovencima.)
Preporuke:
12
1
59 sreda, 06 septembar 2017 14:53
brzi
@@DrJela Bisic (1)
Veoma lepo ste kronološki opisali 30. i 40. godine prošlog veka ali ste propustili dve činjenice. Prva je oko naoružavanja Nemačke. Nemačke nisu naoružavali nego su joj posle Versajske konferencije omogučili pristup sirovinama radi čega je u suštini i počeo prvi svetski rat.
A drugo što se Tita tiče on je več krajem drugog rata doneo odluku da svako sam obračunava sa svojim protivnicima na terenu i tako je bilo sve vreme tih suludih događanja. Ali bitno je nešto drugo što niko od učesnika tih događanja neče da priznaje a to je da su odluke o operativni realizaciji događaja ( likvidacije, kasnije imaginarna suđenja i još kasnije "Goli otok") donošeni na nacionalnim/republičkim nivojima a ne na saveznom. Tako da mora krivce za ta događanja svako tražiti u svojim redovima. A na nacionalnom nivoju zna se da se događalo svašta, od Triglava pa do Vardara.
Preporuke:
2
12
60 sreda, 06 septembar 2017 15:57
@brzi
Nacionalno-republički nivoi su imali ulogu referenta koji je „zabrljao“ stvar. Direktor, "čovek širokih pogleda" mu je dao slobodu da donosi sam odluke "jer ima poverenje u njega".Referent je međutim, sve zabrljao i za sve je samo on kriv. Direktorovog potpisa nigde nema.

Tako je bilo u komunizmu,tako je u kapitalizmu, tako je u politici, u vojsci u privredi. Uvek se nađe neki niži šraf koji je kriv za razne svinjarije o kojima onaj glavni navodno ništa ne zna. A najstrašnije od svega je što se tom glavnom ništa ne može ni dokazati jer zaista on ništa nije potpisao. Pa sad neka onaj jadni referent dokaže da mu je šef u četiri oka rekao da ga veoma ceni, da ima veliko poverenje u njega, i da mu prepušta da donosi određene odluke.

Ukratko, poštovani "brzi", nacionalni-republička rukovodstva su bila taj nasamareni referent a "najveći sin jugoslovenskih naroda" nije imao pojma ni o likvidacijama u Srbiji, ni o Golom otoku u Hrvatskoj gde su uostalom slali Srbe i Crnogorce, ni o čemu.
Preporuke:
8
6
61 sreda, 06 septembar 2017 16:35
Deda
Koliko je Nemačka i danas bitna Srbiji i Srpskoj vlasti najbolje govori činjenica da se danas u Narodnoj Skupštini Srbije održava posebna sednica posvećena saveznim izborima u Nemačkoj.Znači ne pišem ništa bezveze, napamet i paušalno, jer današnji politički kurs Srbije je proNemački, ko u vreme pre 1903 godine, u vreme dinastije Obrenovića.Tako ko god se podmehuje i misli da bezveze pišem o mogućim Nemačkim zahtevima za reparacijama Folksdojčerima, očigledno ne poznaje politička dešavanja.
Preporuke:
4
12
62 sreda, 06 septembar 2017 18:00
DrJelaBisic
Nije uoste problem sto je JBT bio kakav je bio,i sto su nas komunisti zavili u crno vise nego Turci/a za mnogo krace vreme.Probem je sto I dan danas,27g posle uvodjenja visepartijskog sistema,brojni komentatori,razlicitih godina starosti,slave to doba I taj sistem,i dozivlavaju ga kao ideal.Za to smo sami sebi krivi.
Preporuke:
3
9
63 sreda, 06 septembar 2017 18:14
Arčibald Rajs
Za Dedu
Vlast Obrenovića jeste bila pronemačka, bolje rečeno proaustrijska ali nije bila dugog veka na vrhuncu svoje germanofilije, mislite o tome. A platićemo im reparacije kad i Rusi i Poljaci koji su raselili istočnu Prusku od nacističkog ološa, znači nikad.
Preporuke:
12
2
64 sreda, 06 septembar 2017 18:52
brzi
@@brzi
Moje shvačanje Titove odluke da svako sam odlučuje koga od protivnika tako ili onako "počistiti" je sledeči; Tito daje naredbu da se protivnika počisti ali nije odredio ko je protivnik nego je odluku o tome ko je protivnik prepustio republičko nacionalnim vlastima i to po mom mišljenju iz veoma prostog razloga jer ako bi se komande donosile na saveznom nivoju došlo bi do svađe jer bi prevladao nacionalni momenat i savko bi štitio svoga po nacionalnom kluču. I na kraju nebi se dogodilo gotovo ništa a to Titu nije odgovralo. Na takav način je sa sebe skinuo svu odgovornost za bilo koji događaj i rešio se gotovo kompletne oporbe od Triglava do Vardar. Ali to nije baš Titov unikum u ono vreme jer su se sličnih rešenja posluživali gotovo svi pobedici drugog rata. Englezi su se rešili moslijevaca, francuzi petenovca do današnjice, Italija je za kaznu radi fašizma za gotovo 50 godina predata u mafiske ruke, a o Stalinu i njegovm ponašanju neču ni da gubim vreme.
Preporuke:
3
13
65 sreda, 06 septembar 2017 20:17
DrJelaBisic
I jos jedna stvar nikako da se shvati;SSSR nije mikakva Rusija.To je bila anti-Risija
Preporuke:
3
8
66 sreda, 06 septembar 2017 20:20
Deda
Arčibald Rajs, tako će i Nemci platiti za ratnu štetu.Gotovo je to.
Preporuke:
0
12
67 sreda, 06 septembar 2017 20:43
Deda
Srbin sam i volim Srbiju samo pišem političko analitički, šta može biti kada se protežu maksimalistički zahtevi a slabiji si od onoga od koga nešto tražiš.Često puta kada hoćeš previše, možeš previše i izgubiti posebno ako si slabiji i nemaš saveznike, ako nešto ode na međunarodnu pravosudnu arbitražu a pre toga si svojim pravosudnim odlukama poništio odluke komunističkih sudova i države koje su tretirale saradnike nemačkog okupatora.To otvara put rehabilitaciji i Folksdojčera.
Preporuke:
3
12
68 sreda, 06 septembar 2017 21:24
brzi
@Radgost
U svom odgovru sam si napisao odgovor šta je bila suština, teroristički način vođenja otpora, isti način na koji danas radi ISIS i slični ludaci ( napadi iz zasjeda na neratne jedinice) ali ta odluka nema veze sa partizanskim pokretom i eventuelnim borbama tog pokreta sa nemcima po pravilima ratovanja. Partizanski pokret je od 1942. od nemačke strane priznat kao legalna protivnička vojska, od tog vremena pa do kraja rata postoje i oficielni kontakti između zaračenih strana oko opšte humanitarnih pitanja( izmena zarobljenika, ranjenika i slično). Ali to nije važilo za civile koji su vodili neke svoje, najviše puta poluprivatne ratove, protiv nemaca koji su postupali kao teroristi pre svega u gradovima. A sve to proizlazi iz ženevske konvencije o pravilu ratovanja kde je tačno definisano ko i šta je civil u ratnim uslovima; nenaoružana osoba koja ni na bilo kakav način ne surađuje sa bilo kojom od zaračenih strana.
Preporuke:
2
12
69 sreda, 06 septembar 2017 21:54
Arčibald Rajs
Deda,
nisi ti prvi Srbin koji se divi germanima, bilo ih je još poput Ljotića, Nedića i sličnih a njihove sudbine su nam dobro poznate, verujem su im poslednje misli bile o tome kolike su budale bili da veruju u nemačku nepobedivost. Posle iskustva od dva rata u kojima su Nemci dominirali a na kraju bili razvaljeni verovati u nemačku nepobediviost i pamet može samo neko ko pameti nema, likovi su rođeni gubitnici i redovne mušterije pre svega Engleza a i Rusa. Izlazak Engleza iz EU u kojoj je opet počela da se širi nemačka bahatost mnogo govori, izgleda da će germanske budale i treći put da nadrljaju.
Preporuke:
10
1
70 četvrtak, 07 septembar 2017 07:02
@dr Jela Bisic
Pročitao sam vaš odgovor koji ste pogrešno poslali.
Moja dva komentara su bila reakcija na vašu tvrdnju da smo mi sami krivi za našu sudbinu.
Ne vidim zaista gde je naša krivica što su nas Nemci napali, što su nas „saveznici“ za vreme rata ciljno bombardovali kako bi stradalo što više Srba. Samo Beograd je bombardovan 11 puta. Između ostalog i sklonište u Vaznesenskoj crkvi i porodilište u Krunskoj. Uzgred, 16. i 17. aprila 1944. na pravoslavni Uskrs 600 bombardera iz američke 15. vazduhoplovne jedinice je dva dana zasipalo tepisima bombi gradsko jezgro.
Konačno su nas ti „saveznici“ po završetku rata izdali, ustoličili komuniste, i ćutke gledali likvidacije desetina hiljada ljudi bez optužnica i bez presuda, iživljavanje OZNE prvo nad „reakcijom“ a posle nad „ibeovcima“.
To je trajala do sredine 50-ih. Niko nije znao ko je ucenjen i ko će koga ocinkariti da bi spasao svoju kožu.I Istok i Zapad su znali šta se dešava ali su veličali "maršala".
Šta je po vama trebalo da uradimo?
Preporuke:
11
0
71 četvrtak, 07 septembar 2017 09:39
DrJelaBisic za@ dr JelaBisic
Prvo samo kratka napomena;interesi Nemacke I AU u 1.sv.r.nisu se sasvim poklapali.AU je htela da scuva svoje teritorije,i prosiri se/jedino gde je mogla/;najug.Nmacka je htela da pripoju Austriju,bez Madzara I gomile Slovenskih naroda.Vodjeni su pregovori o separatnom miru,izmedju Srbije,Madzarske/grof Tisa.i Nemacke.O tome imate arhivsku grasjuu,u pripremi je knjiga....Istorja je vazna nauka,zato se vise I ne uci.Uceci istoju uocavamo greske iz proslosti,i trudmo se da ih ne ponavljamo.Iz lcnog iskstva ogu reci da se prava istorija ne uci u skoli,to je ofiijelna/po pravilu lazna/istorija.Medjutm,mi sada zivim u nformaticko dpba/tzv/i gedanje TV je vaznije of toga sta pricaju babe I dede.Zato mlade generacije znaju sve o Kim Kardasijan,a ne znaju nista od onog sto im kroji zivor.Mene iritira nesposobnost velikog broja/da ne kazem vecine/Srba da shvate koliko zlo nam je komunizam naneo,i da shvate da je 'uspesnost'titoizma/bila/iluzija.
Preporuke:
2
10
72 četvrtak, 07 septembar 2017 11:05
Deda
Arčibald Rajs činjenica je da Nemačka danas ima najmiroljubiviju politiku od svih velikih sila, gotovo uvek se protivi ratovima i najmiroljubiviju je i u sadašnjoj NATO histeriji prema Rusiji, tako da to nije ta Nemačka o kojoj vi pišete, druga je ovo Nemačka, u kojoj ogroman broj Srba zarađuje svoj hleb između ostalih i ja povremeno.
Preporuke:
3
16
73 četvrtak, 07 septembar 2017 16:04
@ Dr Jela Bisic
Mene čudi da vas iritira posledica a ne uzrok. Srbi su tradicionalan, patrijarhalan narod. Uoči rata većinu stanovnika su činili seljaci, zatim nešto malo trgovaca, zanatlija, intelektualaca, šaka fabrikanata i industrijalaca, radnička klasa u povoju. Komunizam se u takvoj zemlji mogao nametnuti samo terorom i likvidacijom građanske klase i seljaka domaćina što je učinjeno uz svesrdnu pomoć Zapada.
Postoji i jedan momenat koji se previđa. Seljaci su po definiciji antikomunisti dakle trebalo je ekspresno stvoriti radničku klasu. Došlo je do neviđenog i podsticanog priliva seoskog stanovništva u gradove. Pridošlice su imale prednost u dobijanju studentskih domova, zaposlenja, stanova. Većina njih je napravila socijalni skok za koji je u predratnoj Srbiji, a i danas u većini zemalja, potrebno da prođe tri ili četiri generacije. Te prednosti su u njihovoj svesti izbrisale zlo koje je počinjeno njihovim roditeljima i rođacima (Sremski front,zadruge,obavezan otkup,zatvori...), ali i čitavoj zemlji.
Preporuke:
10
0
74 četvrtak, 07 septembar 2017 17:09
Arčibald Rajs
Deda, Nemačka je toliko miroljubiva da je učestvovala u bombardovanju SRJ (gde je samo 50 godina ranije vršila stravične pokolje civila), da je prva zajedno sa Vatikanom priznala nezavisnost Slovenije i Hrvatske i tako im dala vetar u leđa za građanski rat i među prvima je priznala Kosovo. Ako pogledate odnos Hitlera prema Balkanu 1941. posle okupacije Kraljevine Juoslavije i politiku današnje Nemačke videćete da je to skoro identična politika. Nisu to dve različite Nemačke već jedna te ista germansko-istrebljivačka politika, koja se samo ogleda prema slabijima, takvu politiku ne bi smeli da ponove na Englezima i Amerima. A što se Rusa tiče, Nemci šalju trupe na Baltik i vrše manevre sa NATO ludacima blizu ruske granice, verujte da ako Rusi nekome zabibere atomku to neće biti ni Englezi ni Amerikanci, koji mogu da im isto uzvrate, već će opet ove budale izvući deblji kraj kao i u maju 1945.
Preporuke:
15
1
75 četvrtak, 07 septembar 2017 20:26
DrJelaBisic poskedica i uzrok
Zaljbljenost u Titoslaviju nije posledica dogadjaja,koje Vi I lepo I tacno analizirate.To neznanje je posledica nase moralne nakaznosti,a ista nije neminovna posledica rara.Zasto zaljubljenst u takav system nije nastaa posle 1.sv.r.,i psle tolikih ratova pre.Nasa neobrazvanost/u to vreme,50ih,a I sada/nije ni objasnjenje ni opravdanje.Secam se,jasno,potpuno nepismenih osoba,i sta su,mojoj baki,saputalu,u kuhinji.Znalo se da da nigde nema dovoljno Novih ljudi,i da je neoguce uz put,dok stvarate sistem,da izgradjujete njegove graditelje.Svako je znao kako bi se ponasali nadnicari ili beraci-i tako su se I ponasali.Niska prodktvnost-spor obrt kapitala-mali profit-veliki socijalni troskovi-zaduzivanje da se to sve pokrij-sve vece I vece trosnje nacionaluzovanog kapitala.Ko je verovO da je komunizam moguc,bio je ili beskrajno naivan,ili lazov I lopov.Ko danas u to veruje je...Uzasavam se od pomusli da neobavesteni zaludjenuci mogu,ponovo,da nas vrate u Svrlu prislist.Uzasavam se.
Preporuke:
2
11
76 petak, 08 septembar 2017 01:30
DrJelaBisic folksdohceri
Pravo folksdojcera da I'm se vrati imovina/I naknade,kamate.../I moje prav da mi se isplati ratna steta su nasa licna,gradjanska prava.Ne mze da se kaze da,ako srpska drzava duguje svim Nemcima npr million E,a Nemacka Srbima isto-to se prebija,i puj-pike ne vazi,niko ne dobije nista.To nije medjdrzavni dug,vec dug svake od te dve drzave prema privatnim licima.Ne isplacuje drzava dug drugoj drzavi,vec svaka od te dve drzave isplacuje dug pojedincima.Pogresno mislite da su Nemci nekome/Srbima/yzeli tu zemlju.Do njihovog dolaska,to su bile pustare I mocvare,i oni su I dovedeni da bi od toga napravili plodno obradivo zemljiste.Ro je biLO u vreme feudalzma,i njima je dato,kao nagada,da budu licno slbodni,
Preporuke:
4
10
77 petak, 08 septembar 2017 11:15
Deda
Arčibald Rajs ma pljuj ti koliko hoćeš po Nemačkoj, opet je nažalost nama Srbima učiti nemački jezik a ne Nemcima srpski u opet je nama Srbima pakovati torbe i kofere i pronalaziti posla u Nemačkoj i biti ponizan do zemlje kada Nemac da posla i platu ranije u dojč markama a danas u evrima.Tako je oduvek bilo i biće Nemačka je Nemačka a mi smo mi (Srbija i Republika Srpska), mi siromašni u potrazi za poslom kod Nemaca, oni Nemci poslodavci čak i kad dolaze u Srbiju i Republiku Srpsku "ljube im se ruke" da investiraju, nažalost po nas Srbe ali tako je.
Preporuke:
4
14
78 petak, 08 septembar 2017 11:47
Deda
Arčibald Rajs da im "ljubimo ruke" i ponizni im do zemlje dokaz ti je i najnoviji naslov na NSPM o Njemačkoj svinjogojcu koji novcem kupuje sve po Vojvodini.Ne pišem ja ništa napamet, bezveze i paušalno samo sam bolje informisan i pratim političku situaciju kao politički analitičar bez emocija.
Preporuke:
4
14
79 petak, 08 septembar 2017 18:56
Arčibald Rajs
Deda
i Nedić i Ljotić su pratili situaciju kao i ti i u njihovo vreme Nemačka je bila i jača nego li danas i takvi kao oni su joj ljubili ruke. Čuo sam za ljude koji su zarad para spremni da podmetnu pod stranca svoju čeljad, možda je tebi novac najvažnija stvar i to je tvoj izbor, ja sam vaspitavan da i u nemaštini i u bogatstvu čuvam poštenje i ugled. Sad, svako odrasta u različitim porodicama, negde te uče da stojiš uspravno i kad jedeš proju a negde da se saginješ ti i tvoja deca kada kupiš komadiće mesa sa trpeze gazda, ali kao što rekoh nemam ništa protiv da ljubiš ruke ili nešto drugo strancima, ako uživate i ti i tvoji najmiliji kao i Nemci ko sam ja da se bunim, samo napred. Samo rekoh, ništa nisam pljuvao već sam izneo činjenice o politici Hitlera na Balkanu i politici današnje Nemačke, nije teško videti koga su podržavali 1941. i sada.
Preporuke:
10
3
80 petak, 08 septembar 2017 23:34
Deda
Arčibald Rajs, pa i predsednik Republike Srbije i Vlada Republike Srbije su na istoj politici prema Nemačkoj kao što i ja tvrdim, tako da je to trenutno i državna politika Republike Srbije.Zar nisi primetio da se i predsednik divi Nemačkoj protestantskoj etici i duhu kapitalizma i u pravilu citira i pokazuje neskriveno divljenje prema nemačkim političkim filozofima, misliocima i državnicima.
Preporuke:
2
10
81 subota, 09 septembar 2017 12:19
Arčibald Rajs
Deda,
to da ste ti i Vlada i Predsednik Srbije na istoj talasnoj dužini je potpuno tačno, kao što je tačno i to da upravo zbog takve politike ljudi sve teže žive, i svake godine preko 60.000 mladih napusti Srbiju. Ta tvoja i njihova germanofilska politika je pogubna po ovu zemlju a dobra samo po interese Nemaca.
Preporuke:
8
2
82 subota, 09 septembar 2017 14:16
DrJelaBisic opet o presudama
Kao I mnogo sta drugo,i nas pravni sistem je posle 44.napravio zakret na losije.Pre toga u sudstvu krajevine postovala su se pravna pravila,a posle zavladao je cist voluntarizam.Ne samo u slucaju folksdojcera,vec uopste radilo se sta se htelo.Nekada se nje ni sudilo,vec se odmah islo na izvrsni postupak,nije bilo pismenih odluka,prava zalbe,utvdjivanja krivice I slicnih burzoaskih trica I kucina.Po svom starom obicaju,mi cemo se prsiti I trsiti,a kad prva motka pukne po ledjima podviti rep,i-gtovo.Zato je bolje ne izvoditi,i spremiti pare,jer ako nas Svabe tuze plaricemo/jos/i svog I njivog advokata I sudske troskove,i naravno izgubicemo spor.Nece tu bi pogadjanja kao kod restitucije,u pitanju je spor sa elementom inostranosti.Najveci problem su ljudi koji su umesto Nemaca naseljeni.Krajevi iz kojih su oni dovedeni sada su strane drzave/Hrvatska,Bosna,CGora/Gde cemo sa njma?
Preporuke:
2
8
83 subota, 09 septembar 2017 22:43
Arčibald Rajs
Dr Jela Bisić
Pogledajte šta se desilo sa Švabama u istočnoj Prusiji tj u današnjem Kaljingradu i okolini i delu severne Poljske koji je nekada bio istočna Prusija. Ni Poljaci ni Rusi a ni Česi neće dozvoliti takvo suđenje, ne zbog nas Srba već zbog njih i njihovog raseljavanja Nemaca. Uz to Poljaci ne da ne razmišljaju o povratku imovine Nemcima već traže odštetu od Nemačke. Potomci pripadnika zloglasne divizije Princ Eugen će dobiti nazad svoju imovinu samo ako im neki kvisling u Srbiji to isposluje radi ostvarivanja nekih svojih ličnih interesa koje mu mogu obezbediti Nemci. Zar zaista mislite da će sad neko da istera Srbina iz Vojvodine koji se nalazi na dedovini, ne budite naivni, već rekoh da jedna velika nuklearna sila i nekoliko zemalja EU neće dozvoliti takvo suđenje zbog vlastitih interesa.
Preporuke:
6
1
84 nedelja, 10 septembar 2017 02:09
SSSS
Arčibald Rajs pročitaj Zakon o rehabilitaciji i Zakon o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju Republike Srbije i poveži sve to sa činjenicom da Republika Srbija svojom zvaničnom politikom ide prema Evropskoj uniji, a glavna država Evropske unije je Nemačka pa ćeš i sam neke stvari povezati.Pročotaj mišljenje Evropske komisije u vezi sa ta dva zakona a ista komisija diriguje kada i hoće li Republika Srbija ući u Evropsku uniju i još će ti biti nešto jasnije.Zaista Nemci ne zaslužuju da im se bilo šta vrati od oduzete imovine koliko su zla i štete naneli ali vremena se menjaju Nemačka je ponovo velika sila, a diktira kretanjima u Evropskoj uniji, tako da se ne mogu ni u šta zakleti da neće ili ne može.
Preporuke:
1
4
85 nedelja, 10 septembar 2017 02:17
SSSS
Ne znam zašto su uopšte donošeni ti Zakoni, koliko je uopšte svrsishodno sve to sa rehabilitacijama i restitucijom?
Preporuke:
2
3
86 nedelja, 10 septembar 2017 09:01
DrJelaBisic Istna i Pravda
Nisam se uopste bavila konstelacijom medjunaroddnih,geopolit snaga,vec Istinom I Pravdom/koja iz Iatine treba da proizilazi/.Ne samo da ,po prirodi stvari,Istina,kao apsolut,nije dostizna/pa ni Pravda nema jak osnov/vec u mnogo situacija niko nje ni pokusao da dodje do Istine I uspostavi Pravdu.Da je to bila praksa
oslobodilaca/,posle 44/.ne treba pbjasnjavati.Oni ne samo da,objektivno nisu mogli,vec su javno,svesno postavili ideal nepravde,koji su nazivali'revpoucionarna Pravda/.'Ko macem sece-od maca ce poginuti',pa je tako I sa njima bilo,a sa njma idemo I mi svi,kolektivno,kao/srpska/nacija.Kad se pitamo;zasto smo izgubili KiM,mozemo I toga da se seimo.Ne mozete da se pozivate na/ni manje ni vise/Nebesku Pravdu,kada smo mi u pitanju nasa prava,a kada je mac pravde u nasoj ruci na'medjunarodnu konstelaciju'.
Preporuke:
0
7
87 nedelja, 10 septembar 2017 19:30
Arčibald Rajs
Za Jelu Bisić
Srbi na Kosovu nisu imali diviziju Princ Eugen i vršili divljačke pokolje civila, vojvođanske švabe jesu i svako vaše poređenje Srba sa KiM i Nemaca iz Vojvodine je krajnje zlonamerno. Ja vam kažem da prestanete da maštate i da je međunarodno suđenje za vraćanje zemlje Švabama nemoguće zbog Rusa, Poljaka i Čeha, kod njih na sreću nema onih koji nariču za proteranim koljačima koji su činili masovne zločine nad njihovim sunarodnicima. Ja sam antikomunista, ali kad namirišem nedićevca germanofila sa gađenjem bih namakao petokraku na čelo i krenuo ponovo u borbu protiv prljavih kvislinga jer samo su oni veće zlo od komunjara.
Preporuke:
5
1
88 nedelja, 10 septembar 2017 19:43
DrJelaBisic izmedju...
...mog pretposlednjeg I poslednjeg komentara,doslo je par vasih,pa sada o njima;Samo se vi uzdajte u'jednu veliku nuklesrnu silu'.Ja ne pisem o politici,nego o pravu.Nisu svi folksdojceri cinili zlocine,nisu svi bili nacisti,bilo je nesumnjivih civila,bilo je I antifashista.Licno mi je poznto 5 slucajeva koji sigurno ne bi bili osudjeni na prgonstvo I gubitak imovine.Uostalm,cak I za pravedno sudjenje-u nasim zakonima/posle 44./progonstvo I gubitak drzavlnnstva nisu bili predvidjei kao kazne.Posto se sudilo' djuture,i posto je dovoljna krivica bila da ste folksdojcer-kaznjeni su,isto,svi,i krivi/kojih je itekako bilo/I nevini/kojih je,isto tako bilo/.Posto sad vise ne mozete da sudite,prosao voz ispada d a su svi nevini.Ako ste,bez ikakvog pismeng resenja,kaznili staricu-udovicu,bez dece,ili maloletnu devojcicu-siroce/kojoj su I otac I majka umrli re rata/onda ce ispasti I da su pripadnci Princ Eugen divizije nevini.Ni jedni ni drugi nisu optuzeni,nije I'm sudjeno,vec su,jednostavno...
Preporuke:
0
5
89 nedelja, 10 septembar 2017 23:07
Arčibald Rajs
Za Jelu Bisić
Pričajte Vi te bajke Nemcima iz istočne Prusije, nikome od njih ne pada na pamet da od Rusa i Poljaka traži nazad imovinu. Na sreću Rusi i Poljaci nemaju takve dušebrižnike poput Vas. Možda Vam neki od preživelih pripadnika divizije Princ Eugen udeli svoj gvozdeni krst, zaslužili ste ga.
Preporuke:
7
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner